RYTTERGÅRDEN - Bremse test

På TrackdayGuidens Rookie Camps kan du prøve hele race serien på din egen racer, kig forbi og spørg om vi har DEMO bremseklodser til DIN MC og få hjælp til at skifte dem også.

Er du interesseret i at vide mere om SBS Bremseklodserne?

SBS Racing “Brake Book”

(Online katalog)

BREMSER AFPRØVET

Valg af bremsekloder kan tilføjes til listen over diskussionsemner og “religion”. Men er det overhovede nødvendig at skifte klodser i forhold til dem som sidder på fra fabrikken ??.

På banen presser du i langt højere grad dine bremser i forhold til ude i trafikken og vil derfor have stor gavn af mere bremsekraft. Du kan opgradere din motorcykel på mange områder, men udskiftning af bremseklodser vil uden tvivl være et af de områder hvor du, specielt som ny eller lettere øvet trackdaykører, kan mærke en tydelig forskel. Men hvad skal man så vælge ?. Vores råd er at du skal prøve dig frem og se hvad der virker best for dig.

TrackdayGuiden har fornøjelsen af at testkører 4 forskellige typer fra SBS Brakes. Alle 4 typer har vi med på vores Rookie Camps, hvor også DU har mulighed for selv at prøve dem af på din egen racer. Kig over til os og hør om vi her med til ind Cykel.

RST SINTER (RST)

RST klodserne SBSs svar på en god erstatning for standard klodserne på din roadracer. RST har et godt stabilt bid og god slid holdbarhed. Den perfekte klods til økonomiraceren!

Egenskaber:

– Kan kører fra landevejen til banen
– Meget lineær bremseeffekt både i kulde og varme og nem at styrer
– Leverer et godt bid og god føling

Dual Carbon (DC)

Vi er rigtig glade for Dual Carbon, man opnår god føling under nedbremsning, der starter kontrolleret og ender med max bremsebid & bremsekontrol.
Dual Carbon skal opnå korrekt arbejdstemperatur for at være effektive. Man kan derfor opleve, især på baner med langt mellem nedbremsningen, at klodserne skal opbygge varme på ny. ”Biddet” kommer under selve nedbremseningen og øges gradvist. .
Dual Carbon skal indkøres på skiverne for at virke effektivt. Man kan se om klodserne er indkørt, ved at se om der har lagt sig en blå overflade på bremseskiverne.

Egenskaber:

– Længere indkøring, skal overføre carbonhinde til skiver (blålig)
– Mere “bid” end sinter når de er varme, effektiv og kontant
– Skal holdes varme for at opnå effektivt bid
– Støjer mindre end sinter
– Slides hurtigere end sinter

DS-1
DS-2

Dual Sinter 1 & 2

Dual Sinter 1 leverer et ret så markant bid fra start, som holder sig konstant under hele nedbrænsningen

Dual Sinter 2 har en progressiv indbremsnings kurve, som nogle vil genkende fra Dual Carbon klodserne, biddet er lidt blødere fra start men træder hurtigt i karakter. 

Fælles egenskaber fr Dual Sinter 1 & 2:

– Suveræn føling med din nedbremsning

– Mulighed for at kombinerer DS-1 og DS-2 for det bedste af begge verdener.

 

Sammenligningsskemaer

RST Dual Carbon
DS-1 & 2 Dual Carbon